onsdag 18. mai 2016

Lommebokkort

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no.

Hva er vel mer passende til en ung businessmann enn et lommebokkort? Det er flere år siden jeg har laget et slikt sist og nå lurer jeg på hvorfor. *lol* Det er jo så gøy! Enkelt, dekorativt og morsomt å få for konfirmanten også!

På dette kortet har jeg brukt nye ark fra Kort & Godt, sammen med ark som jeg har farget selv med Glimmer Mist. På de turkise arkene har jeg stemplet med forskjellige stempler fra Kort & Godt.

I "myntlommen" har jeg stemplet det fine sitatet fra Goethe. Denne varianten er et stempel fra Staz. Stjernene og poststemplene er fra Kort & Godt.

I kortlommen til venstre ligger det et lite kort hvor bestiller kan skrive sin personlige hilsen til konfirmanten. 
Mottaker er visstnok "en gryende businessmann og habil svømmer", så da måtte jeg prøve å få inn litt "vann"-farger. Ikke veldig innlysende akkurat, men det er en praktisk årsak til de ekstra turkise papirbitene også. Både myntlommen og selve lommeboken lukkes av magnet"snaps", da er det greit å ha et ekstra mønsterark over, slik at magneten holdes på plass.

 Baksiden må også få et personlig preg i form av nok et K&G-stempel. og papirbiten skjuler en ikke-så-pen lukking til kortet.

 Og slik ser altså forsiden ut, med stempel fra Papirdesign og noen "dotter".
Det finnes flere maler på lommebokkort om man søker på nettet, men jeg bruker stort sett eget hode og da blir det sånn som dette. Lukket måler kortet omtrent 4,5 x 3,5 inch.
Har du ikke prøvd et slikt lommebokkort før, vil jeg absolutt anbefale det! Enkelt og gøy!

1 kommentar:

  1. According to Stanford Medical, It's really the ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh 42 pounds lighter than we do.

    (And by the way, it is not related to genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING to related to "how" they are eating.)

    P.S, I said "HOW", and not "what"...

    CLICK on this link to discover if this little quiz can help you discover your true weight loss possibilities

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...