tirsdag 3. mai 2016

Taglommestaffelikommodekort

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no.

Vår egen ~Tjorven~ har designet et helt supert, spesielt kort med et navn som er så langt at det ikke får plass i tittelfeltet her uten at hele oppsettet blir skrudd! *lol*
Om du googler Taglommestaffelikommodekort vil du sannsynligvis utelukkende få treff fra ~Tjorven~s blogg, siden hun er den eneste jeg vet om som har kommet på å lage dette helt spesielle "kortet". Men nå skal jeg bølle meg inn blant hennes fantastiske kreasjoner. :-P
Mens jeg holdt på å dekorere en eske, fikk jeg en bestilling på et konfirmasjonskort til gutt som skulle være litt spesielt og ha plass til penger og litt sjokolade. Det første som slo meg da var: Taglommestaffelikommodekort! Så her er min variant:

Jeg har selvfølgelig ikke ~Tjorven~s tålmodighet og perfeksjonisme, så min variant er litt enklere og mindre. Hele esken måler ca 4x4 inch og er ca 1 inch høy. Jeg har brukt mine favorittark til konfirmanter, fra Papirdesign og dies fra Spellbinders.
Med dårlig tid, lite tålmodighet og mangel på synål og tråd, så er min taglomme bare limt sammen og streket rundt med hvit penn. Teksten er etter bestillers ønske og er printet på kartong før jeg stanset den ut. Enkel pynt med dotter, Typed Token og chipboard stjerner.
Staffeliet holdes oppe med et lite panel på 3D-puter med stempel fra Kort & Godt.

Inni skuffen har jeg stemplet en tekst fra Papirdesign. Her har bestiller god plass til både sjokolade og penger.

(igjen med elendige mobilbilder! *rødme*) Jeg kan jo ikke være dårligere enn ~Tjorven~ på undersiden, så her fikk jeg plassert et av de morsomme håndlaget av-stemplene fra Kort & Godt.
Dette kortet er absolutt ikke vanskelig å lage og gjør seg utrolig bra på et gavebord som ellers kan bli ganske kjedelig for gutter som bare får kort og penger. ;-)

1 kommentar:

  1. Vet du, sist jeg lagde taglommestaffelikommodekort tror jeg faktisk ikke jeg pyntet undersiden!!! Det var riktignok et dobbelt taglommestaffelikommodekort, så det var nok jobb på det likevel, men dog... Digger din variant!!! Fantastisk farge på arkene du har brukt, og stempler, skuff og taglomme er perfekt utført, du er rå! Stor klem!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...